Co należy wiedzieć o kaszkach dla dzieci?

Niezbędne w diecie niemowlaka

Chociaż karmienie piersią trwać powinno możliwie jak najdłużej, to w wieku około sześciu miesięcy nasze dziecko zaczyna potrzebować rozszerzenia diety. Mleko dotychczasowe matki przestaje zaspakajać potrzeby żywieniowe dziecka. Dlatego też poleca się kaszki Helpa.

Kaszki dla dzieci to jeden z produktów, które wprowadza się jako pierwsze do diety naszego niemowlęcia. Obok nich się pojawiają również pierwsze owoce oraz zupki. Rozszerzenie diety maluszka jest bardzo ważnym czasem, ponieważ są budowane pewne nawyki żywieniowe, które towarzyszyć będą dziecko w przyszłości. Poza tym, jego zapotrzebowanie na witaminy oraz składniki mineralne wzrasta bardzo szybko, dlatego taka ważna jest sama dieta, która zapewni rozwój właściwy fizyczny oraz także psychiczny naszego dziecka.

Kaszki dla dzieci w swoim składzie zawierają wszelkie składniki, który młody organizm potrzebuje. Należy dostosować je do wieku niemowlęcia oraz wprowadzać stopniowo nowe smaku. W aptekach znajdziemy kaszki dla dzieci, które są przeznaczone dla dzieci już od czwartego miesiąca życia i jednocześnie zaspokajają wszelkiego rodzaju potrzeby żywieniowe niemowląt, także uczulonych na białko krowiego mleka.

Jakie są zalety kaszek dla dzieci?

Kaszki dla dzieci posiadają bardzo, ale to bardzo dużo zalet. Wśród nich pragniemy wymienić pięć najważniejszych z nich.

Pierwsza kwestia to dzięki sporej ilości zdrowych złożonych węglowodanów, stanowią źródło podstawowe energii. Cukier do krwi dziecka jest uwalniany stopniowo, dlatego ma ono zapewnioną na długi czas po jedzeniu energię. Co więcej są niesamowicie sycące, ponieważ maluszek trawki wolniej kaszkę niż mleko. Warto zatem podać kaszkę dziecku na kolację i wtedy zawsze, gdy tylko chcemy, aby jego sen trwał nieco dłużej.

Kolejna zaleta to fakt, że kaszki dla dzieci posiadają wszelkie niezbędne dla rozwoju organizmu młodego witaminy oraz składniki mineralne. Nie możemy także zapominać o probiotykach, które są zawarte w bardzo wielu kaszkach. Mają one wpływ bezpośredni na bakteryjną florę jelit, która wzmacnia z kolei obronne siły organizmu. Na odporność także wpływają witaminy D, C oraz żelazo i cynk, które to wchodzą w skład bardzo wielu kaszek.

Na sam koniec zaznaczmy, że jest to błyskawiczny pokarm. Kaszka nie wymaga gotowania i możemy ją przygotować na bazie samej wody oraz mleka. Wad na horyzoncie na pewno nie dostrzegamy. Cieszy nas to ogromnie.

 

Dlaczego warto podawać dziecku kaszki?

Od kiedy przyrządzać dziecku kaszki?

Kaszki Helpa są bardzo zdrowe i dostarczają energii (https://www.bee.pl/helpa-kaszka-jaglana-czary-mamy-200-g-bio_p148511.html), dlatego też warto uwzględnić je w menu codziennym dziecka. Co jeszcze o kaszkach należy wiedzieć? Poniżej kilka faktów odnośnie kaszek zdrowotnych dla niemowląt.

Kaszki dla niemowląt to jeden z takich produktów, które koniecznie powinny się pojawić w jadłospisie dziecka. Podczas rozszerzania diety niemowlę poznawać powinno coraz to nowsze produkty. Urozmaicenie jadłospisu gwarantuje, że maluszek otrzymywał będzie wszelkiego rodzaju niezbędne składniki odżywcze.

Kaszki można wprowadzić na samym początku rozszerzania diety. A kiedy dokładnie? Jest to także sposób karmienia. Maluszek karmiony modyfikowanym mlekiem może dostać pierwsza kaszkę po ukończeniu czwartego miesiąca życia. Z kolei dziecko, które jest karmione piersią po około sześciu do siedmiu miesięcy.

To, czy maluszek jest w ogóle gotowy na takową zmianę, poznamy po tym, czy będzie chętnie próbował wszelkich nowości. Są dzieci, które kaszki dla niemowląt chętnie jedzą, a są także takie, które odwracają główkę przy próbie nakarmienia. Dziecka nie wolno w żadnym wypadku zmuszać do jedzenia. Jednak nie powinniśmy się zniechęcać, jeśli nasz maluszek nie chce jeść kaszek. Może akurat posmakuje mu inny z rodzajów kaszek?

Kaszki – niezwykle cenne dla zdrowia


Kaszki są bardzo cenne dla zdrowia, ponieważ są one produkowane ze zbóż, pszenicy czy też kukurydzy. Jak wiemy są to ziarna, które zawierają wapń, żelazo, witaminy B, E, PP oraz do tego magnez. Poza tymi składnikami w kaszkach jest to, co do nich dodaje sam producent.

Przede wszystkim witaminy A, D, E i K oraz witaminy z grupy B, a do tego substancje mineralne, w tym oczywiście wapń, jest niezbędny dla zębów oraz kości, a do tego dochodzi jeszcze żelazo, które bierze udział w procesie tworzenia się komórek krwi. Składnikiem kaszek jest także błonnik. Błonnik zapobiega zaparciom oraz reguluje pracę pokarmowego układu.

Niektórzy spośród producentów wzbogacają kaszki także w probiotyki, a więc dobre bakterie, które to wspomagają funkcjonowanie naturalnej bakteryjnej flory oraz wspierające mocno odporność, a do tego zapobiegają pokarmowym zatruciom. W kaszkach także czasami się znajdują prebiotyki, które tak naprawdę wspomagają rozwój probiotyków. Może się to wydawać nieco skomplikowane, ale tak naprawdę działanie kaszek jest niesamowicie proste i z tego wynika, że warto po nie sięgać. Nie będziemy tego wyboru żałować.

 

Które kaszki są polecane dzieciom?

Samodzielnie przygotowane kaszki

Rodzice wielokrotnie zadają sobie pytanie, które kaszki dla ich dzieci będą najlepsze. Na pewno rozwiązaniem możliwie najlepszym będzie ich gotowanie samodzielne. Wystarczy, że użyjemy zwykłych owsianych płatków, kaszy jaglanej, kaszy gryczanej czy też kaszy jęczmiennej. Należy wybrane ugotować na wodzie czy też na mleku. Możemy dziecku kaszkę podawać z owocami, dodatkiem dobrego tłuszczu czy też z nasionami słonecznika/dyni oraz mielonych orzechów.

Jeśli karmimy swoje dziecko modyfikowanym mlekiem to zamiast orzechów możemy dodać do tej kaszy mleko rozpuszczone w ilości minimalnej wody. Możemy tak zrobić, ponieważ reszta wody, w której rozpuszczamy zazwyczaj mleko użyta została do przygotowania kaszy.

Gotowe kaszki


Czasami oczywiście możemy życie sobie ułatwić i wybrać kaszki Helpa od BEE. Kaszki te przygotowuje się w około pięć minut. Musimy przyznać, że jest to rozwiązanie niesamowicie wygodne.

Jeśli karmimy dziecko mlekiem modyfikowanym czy też w mieszany sposób, to nie warto dziecku tak mieszań w jadłospisie i podawać mleczną kaszę, w której jest modyfikowane mleko o innych składzie niż to mleczko, które pije najczęściej nasze dziecko. Lepiej po prostu zastosować takie samo mleko co zawsze i do niego dodać bezmleczną kaszkę.

Jeśli z kolei karmimy piersią, to nie ma żadnej potrzeby podawania dziecku kaszki na modyfikowanym mleku. Takową bezmleczną kaszkę przygotować możemy dosłownie na trzy sposoby:

  • na wodzie (z dodatkiem owoców oraz tłuszczu)
  • na roślinnym mleku z dobrym składem (z dodatkiem owoców oraz tłuszczu)
  • z mlekiem z piersi, odciągniętym przy pomocy laktatora (z dodatkiem owoców).

Warto zawsze zaczynać od takich kaszek, które mają mniejszy stopień przetworzenia a więc należy iść tym właśnie tropem. Na rynku znajdziemy mnóstwo kaszek, które jedynie wymagają krótkiego gotowania (od dwóch do pięciu minut). W przypadku kaszek tradycyjnych jest to około piętnaście minut. Ich zaletą jest na pewno mniejszy stopień przetworzenia, a wadą jest wysoka stosunkowo cena.

Wybór kaszek na rynku jest olbrzymi. Na pewno możemy pokusić się o krótką rozmowę z pediatrą. On rozwieje wszelkie nasze wątpliwości. Nie bójmy się zadawać pytań. Im więcej pytań zadamy tym lepiej. Nikt przecież nie chce eksperymentować na własnym dziecku. Ryzyko musi być zmniejszone do absolutnego zera. Dla naszego dziecka chcemy wszystkiego co najlepsze, a przede wszystkim zdrowia.